U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Zamisli, istraži, osnaži, napreduj“, u svrhu učenja za pojedince , učiteljice Kornelija Baksa, Martina Mužic i Snježana Baksa sudjelovale na tečaju Zen i umjetnost školskog vrtlarstva koji se održao u Barceloni u razdoblju od 1. do. 6. srpnja 2024. godine.
Tijekom tečaja, učiteljice su sudjelovale na brojnim radionicama i panel diskusijama na kojima su se upoznale s tehnikama dizajniranja i održavanja školskih vrtova te imale mogućnost isprobati aplikaciju Wikiloc.
Osim praktičnih vještina, tečaj je obuhvatio i teorijske aspekte, uključujući ekologiju, održivost i važnost prirode u obrazovanju.
U sklopu edukacije posjetile su Sveučilišni vrt Barcelone, gdje su vidjele kako se umjetnost i priroda mogu spojiti u edukativne svrhe, zatim Botanički vrt Barcelone koji se nalazi između Olimpijskog stadiona i dvorca Montjuic. Vrt ima oblik amfiteatra, a pokriva područje veće od 14 hektara. Iz vrta se pruža prekrasan pogled na deltu Llobregat, olimpijski prsten, planine Garraf i Collserola . Obišle su i prekrasnu četvrt Gracia poznatu po avenijama iz 19. stoljeća i pješačkim stazama uz koje se nižu butici, galerije i umjetnička kina .
Edukacija je obogatila znanje sudionika , potaknula suradnju i razmjenu iskustava između učitelja iz različitih zemalja.
Školski vrtovi nude brojne prednosti u obrazovanju, uključujući:
1. Praktično učenje: Učenici mogu učiti kroz praktične aktivnosti, što im pomaže da bolje razumiju teorijske koncepte iz biologije, ekologije i drugih predmeta.
2. Razvoj životnih vještina: Rad u vrtu potiče razvoj vještina kao što su timski rad, odgovornost, planiranje i organizacija.
3. Povezanost s prirodom: Školski vrtovi omogućuju učenicima da se povežu s prirodom, razvijajući ekološku svijest i razumijevanje važnosti održivosti.
4. Poticanje kreativnosti: Vrtovi mogu biti prostor za izražavanje kreativnosti kroz dizajn i umjetničke projekte, što potiče inovativno razmišljanje.
5. Poboljšanje mentalnog zdravlja: Rad u prirodi može smanjiti stres i anksioznost, poboljšavajući opće mentalno zdravlje učenika.
6. Promocija zdravih navika: Učenici mogu naučiti o uzgoju povrća i voća, što ih potiče na zdraviju prehranu i životne navike.
7. Interdisciplinarni pristup: Vrtovi omogućuju integraciju različitih predmeta, uključujući znanost, matematiku, umjetnost i društvene znanosti, čime se potiče holistički pristup učenju.
8. Jačanje zajednice: Školski vrtovi mogu biti centar za okupljanje učenika, roditelja i lokalne zajednice, jačajući socijalne veze i potičući suradnju.
Sve ove prednosti doprinose stvaranju pozitivnog i poticajnog okruženja za učenje, koje može imati dugoročne koristi za učenike i njihove zajednice.