U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Envision, Explore, Empower, Evolve” („Zamisli, istraži, osnaži, napreduj“), u svrhu učenja za pojedince provedena je prva od šest mobilnosti. Učitelji Mirna Žerjav (Likovna kultura) i Karlo Kocijan (Geografija) sudjelovali su na tečaju „Global Education and Critical Media Literacy: Essential Elements in Contemporary Teaching“, koji se održao od 11. do 16. ožujka 2024. u Pragu (Republika Češka). U sklopu tečaja poboljšali su i usavršili mnoge vještine te usvojili mnoga nova znanja koja će im pomoću u daljnjem radu s učenicima.

„Globalno obrazovanje, medijska pismenost i kritičko mišljenje: Neophodni elementi u suvremenom poučavanju“

 

Na tečaju „Global Education and Critical Media Literacy: Essential Elements in Contemporary Teaching“, koji se održao od 11. do 16. ožujka 2024. u Pragu (Republika Češka), sudjelovali su učitelji Mirna Žerjav (Likovna kultura) i Karlo Kocijan (Geografija). Tijekom petodnevne edukacije, produbili su sljedeća znanja i vještine.

Globalno obrazovanje predstavlja kreativni pristup stvaranju promjena u našem društvu te multidisciplinarni pogled na učenje koji obrazovanje shvaća iz široke perspektive. Temelji se na univerzalnim vrijednostima kao što su tolerancija, solidarnost, jednakost, pravednost i nenasilje, s ciljem promicanja kritičkog razmišljanja, medijske pismenosti i aktivnog građanstva. Erasmus+ iskustvo u Pragu pružilo je našim učiteljima praktično razumijevanje temeljnih principa globalnog obrazovanja i njihove integracije u nastavni kurikulum.

U prvom danu sudionici su se upoznali s ciljevima tečaja, postavili su osobne ciljeve, naučili kako izgraditi povjerenje među sobom i predstavili su svoje škole. Uz stručno vodstvo razgledali su bajkovite ulice grada.

Drugi dan bio je posvećen istraživanju digitalnih alata (Padlet), različitih metoda, načina i aktivnosti za poticanje kritičkog razmišljanja među učenicima, ali i učiteljima.

Treći dan fokusirali su se na utjecaj lažnih informacija i medija na društvo i učenike te analizu posljedica koje mogu proizaći iz zlonamjernih članaka/videozapisa objavljenih putem različitih medija ili popularnih aplikacija. Učitelji iz različitih krajeva svijeta podijelili su vlastita iskustva i rješenja o tome kako najefikasnije produbiti medijsku pismenost učenika koristeći resurse globalnog obrazovanja.

Četvrti dan istražili su osnovne elemente naracije u medijima te važnost medijske pismenosti i kritičkog mišljenja u interpretaciji medijskih sadržaja.

Posljednji dan usredotočili su se na alternativne načine pripovijedanja, to jest na „storytelling“ (svjesno pripovijedanje) kao jedan od suvremenih načina poučavanja i promicanja različitih perspektiva.

Sudjelovanjem u ovom 30-satnom tečaju kojeg provodi Europass Teacher Academy (Vice Versa) naši učitelji stekli su praktično razumijevanje osnovnih principa globalnog obrazovanja, usvojili su vještine dizajniranja odgojno-obrazovnih aktivnosti temeljenih na principima istog. Osvijestili su izazove globalnog obrazovanja te potaknuli vlastito kritičko razmišljanje. Također su naučili na koje se sve načine mogu analizirati medijske poruke te kako potvrditi istinitost i vjerodostojnost informacija koje upijamo svakodnevno pomoću digitalnih uređaja.

Ova mobilnost provedena je unutar Erasmus+ KA1 projekta „Envision, Explore, Empower, Evolve” („Zamisli, istraži, osnaži, napreduj“). Ciljevi projektnih aktivnosti su: podizanje ekološke osviještenosti i edukacija za održivi razvoj; korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija i poboljšanje digitalnih vještina te poticanje inkluzije, tolerancije, prihvaćanja i uvažavanja različitosti.

Skip to content