Kao dio Erasmus+ projekta, ove godine je naša škola pokrenula školski vrt koji je odmah postao nezaobilazno mjesto za učenike svih uzrasta. Učenici su imali priliku sudjelovati u stvaranju i održavanju vrta te su i napravili edukativne materijale za učenike, roditelje, ali i druge škole.
Školski vrtovi nisu samo dekoracija škole. Oni pružaju dragocjene obrazovne i emocionalne koristi koje se ne mogu pronaći u tradicionalnom učionici. Kroz rad u vrtu, učenici imaju priliku učiti o biologiji, ekologiji i održivom razvoju. Oni razvijaju praktične vještine, poput sadnje, zalijevanja, brige o biljkama, te kako koristiti prirodne resurse na održiv način.
Ovaj projekt također povezuje teorijsko znanje s praktičnim radom, što čini nastavu zanimljivijom i potiče učenike na aktivno učenje. Osim toga, učenici rade u timu, uče odgovornosti i razvijaju svoju kreativnost.
Jedan od najvažnijih aspekata našeg školskog vrta je njegova pozitivna uloga u uključivanju učenika s teškoćama. Za ove učenike, rad u vrtu može donijeti posebne dobrobiti: razvijanje socijalnih vještina, fizička aktivnost, emocionalna stabilnost i smanjenje stresa. Rad u vrtu ima terapeutski učinak, koji pomaže učenicima da se usmjere na pozitivne aktivnosti i da se fokusiraju na stvaranje nečeg korisnog. Projekt vrta također jača inkluzivnost škole, jer svi učenici, bez obzira na svoje sposobnosti, mogu aktivno sudjelovati i učiti zajedno. Kroz razne aktivnosti u vrtu, učenici imaju priliku pokazati svoje talente i vještine na različite načine. Na taj način svi se osjećaju ravnopravno i vrijedno u školskom okruženju.
Školski vrt također doprinosi razvoju ekološke svijesti među učenicima. Kroz projekt, učenici uče o održivom razvoju, reciklaži, očuvanju prirodnih resursa i važnosti zaštite okoliša. Ovaj aspekt ne samo da pomaže učenicima da razumiju prirodne procese, već ih također motivira da aktivno sudjeluju u očuvanju okoliša i budu odgovorni građani. Vjerujemo da će naš školski vrt nastaviti rasti i postati mjesto koje ne samo da obogaćuje obrazovanje, već doprinosi stvaranju uključivijeg i harmoničnijeg školskog okruženja.

